مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-01سياسي

لزوم بازگشت هیأت های مذهبی از حسینیه ها به مساجد


بخشی از وظیفه تبلیغی روحانیت بر عهده جامعه مداحان قرار گرفته است که برای این امر لازم است هیأت های مذهبی به کانون اصلی خود یعنی مساجد برگردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سی و نهمین نشست تخصصی هسته احیاء امر با حضور مداح اهل بیت علیهم السّلام کربلایی محمدحسین پویانفر با موضوع افق نگاه به هیأت و تجربه نگاری هیأت ریحانه النبی در سالن شهید تهرانی مقدم مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السّلام برگزار شد.

در این جلسه، پویانفر ضمن اشاره به اهمیّت راهبردی نهاد مسجد در جامعه و لزوم ارتباط و برگزاری هیئات در مساجد، به برخی مشکلات و ضعف های کنونی در ارتباط بین این دو نهاد مهم و اثرگذار پرداخت و راهکارهای حل این مساله را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به انتقال تدریجی هیئات از مساجد به حسینیه ها، به لزوم بازگشت هیأت های عزاداری به کانون اصلی خود یعنی مسجد اشاره کرد و رفع برخی موانع از سوی مساجد و نهادهای متولّی را برای تحقق این امر، مهم برشمرد و تصریح کرد: وضعیت کنونی مساجد برای جامعه اسلامی نامطلوب است و اصلاح شیوه تولّی گری این نهاد ضروری است.

پویانفر با بیان اینکه در شرایط کنونی، بخشی از وظیفه تبلیغی روحانیت بر عهده جامعه مداحان قرار گرفته است افزود: محوریت روحانیت در امر تبلیغ و بیان معارف دینی امری ضروری است و برای جبران این خل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بازگشت هیأت های مذهبی از حسینیه ها به مساجد

لزوم بازگشت هیأت های مذهبی از حسینیه ها به مساجد