مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 06:552020-07-01حوادث

وقتی که آخرین درخت جان می دهد...


شاید سال ها بعد هنگامی که آخرین درخت در این سرزمین جان می دهد، برای گذشته شیون سر دهیم که چرا قدر آن کهن درختان بید و بلوط را ندانستیم.

- ایسنا/کردستان شاید سال ها بعد هنگامی که آخرین درخت در این سرزمین جان می دهد، برای گذشته شیون سر دهیم که چرا قدر آن کهن درختان بید و بلوط را ندانستیم.

الهه الیاسی، حامی محیط زیست در یادداشتی مطرح کرده که شاید سال ها بعد هنگامی که آخرین درخت در این سرزمین جان می دهد، برای گذشته شیون سر دهیم که چرا قدر آن کهن درختان بید و بلوط را ندانستیم و هنگامی که در آتش خشم انسان ها شعله می کشیدند به فریادشان نرسیدیم و آبها را آلوده کردیم و زمین را به زباله دانی مبدل ساختیم! کیست که وجود درختان را در چرخه تولید اکسیژن انکار کند؟ ما با ابزارها و فعالیت های مخربمان، هوا و آب پاک را از خود گرفتیم و اندک تلاشی برای نجات زمینمان نکردیم.

انسان امروزی باید بداند که فعالیت های مخربش و حذف موجودات زنده از جمله باکتری ها، حشرات و پستانداران و سایر موجودات همگی موجب می شوند دیر یا زود کل حیات بر روی این پهنه خاکی نابود شود و بی شک اکنون و در این روزها شاهد آن هستیم که بشر دست به هر جنایتی علیه محیط زیست خود می زند تا نفع کوتاه مدتی از آن ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی که آخرین درخت جان می دهد...

وقتی که آخرین درخت جان می دهد...