مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 09:502020-07-01بين الملل

نفرین لیبی دست از سر ناتو بر نمی دارد/شاخ به شاخ شدن فرانسه و ترکیه در شمال آفریقا


تنش میان فرانسه و ترکیه دو عضو پیمان ناتو بر سر لیبی وارد مرحله جدید و خطرناکی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به تنش ها داخل ناتو بر سر لیبی پرداخت و نوشت: جنگ کلامی سختی این روزها میان فرانسه و ترکیه دو کشور عضو ناتو به دلیل ایستادن هر کدام شان در یکی از خندق های درگیری متقابل در بحران لیبی به راه افتاده است.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه روز دوشنبه مسئولیت تاریخی مجرمانه دولت ترکیه در لیبی را محکوم کرد و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به او گفت که فرانسه شیوه ویرانگری را با تقویت حضور روسیه و حمایت از ژنرال خلیفه حفتر در رویارویی با ترکیه همتایش در پیمان ناتو، در پیش گرفته است.

این تنش در روابط ترکیه و فرانسه پس از آن رخ داد که وزارت دفاع فرانسه کشتی های ترکیه که را به انتقال افراد مسلح به لیبی متهم کرد و نیز ترکیه را متهم کرد که از بازرسی کشتی های پشتیبانی وابسته به این کشور توسط یک ناوچه فرانسوی در دریای مدیترانه جلوگیری کرد.

ترکیه این اتهام ها را رد کرد و بار دیگر به فرانسه این نکته را یادآوری کرد که این دو کشور عضو ناتو هستند که گمان بر این می رود در مقابل دخالت روسیه در لیبی که تهدیدی برای ناتو طرح های استراتژیکش در خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفرین لیبی دست از سر ناتو بر نمی دارد/شاخ به شاخ شدن فرانسه و ترکیه در شمال آفریقا

نفرین لیبی دست از سر ناتو بر نمی دارد/شاخ به شاخ شدن فرانسه و ترکیه در شمال آفریقا