مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 18:152020-07-01سياسي

بازگشت به روستا را هدف گذاری کنیم!


باید در برنامه هایش بازنگری اساسی داشته باشد و ایجاد شغل در روستا را هدف گذاری کند.

- عباس محمدیان مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در قالب یادداشتی با عنوان بازگشت به روستا را هدف گذاری کنیم! به بررسی اهمیت این موضوع پرداخته است که در ادامه می خوانید:  روستا جدی گرفته نمی شد قبل از انقلاب.

حداقل تا جایی که من می دانم و با توجه به زیست روستایی خود در روستاهای خراسان به جرات می گویم جدی گرفته نمی شد روستا و حرمت نمی دید روستایی، بنابراین، نسل نوی روستا به جای مزرعه و کشت و کار، به شهر و حتی حاشیه شهر نگاه داشتند، با توجه به تخصص نداشته، بیشترشان هم در کارهای سخت و بعضا خدماتی به کار گرفته می شدند، اما به مشقت حاشیه نشینی راضی بودند، اما به زندگی در روستا رضایت نمی دادند.

انقلاب که به پیروزی رسید، نگاه به روستا تغییر کرد، حتی در اوج جنگ و مشقت های تحریم های اول انقلاب، روستا در منظر برنامه ریزان صاحب جایگاه شد، پروژه های متعدد خدماتی و کشاورزی در آن اجرا شد و زندگی مردم را تسهیل کرد، تولید ارزش پیدا کرد، فراتر از اینها، مساوات، عدالت اقتصادی و اجتماعی، جای خود را یافت و سنت دینی مواسات هم به یاری آمد تا تنهاترین کشاورز هم احساس تنهایی نکند، بلکه مردمان صاحب اراده و اخلاصی چون جهادگران را در کنار خویش داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت به روستا را هدف گذاری کنیم!

بازگشت به روستا را هدف گذاری کنیم!