مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 03:252020-07-02اقتصادي

رفع محدودیت تراکم وبلند مرتبه سازی مشکل مسکن درسنندج را حل می کند


استاندار کردستان با اشاره به محدودیت تراکم و بلند مرتبه سازی در سنندج، گفت: تغییر دیدگاه و رفع این محدودیت ها راهی برای تامین مسکن و حضور سرمایه گذاران حوزه مسکن در این شهر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه شهرسازی استان کردستان که با حضور معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در کمتر از یک سال گذشته، وضعیت قیمت و اجاره مسکن در کردستان بویژه در سنندج، رشد جهشی داشته است.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، عملا بسیاری از اقشار جامعه که مستاجر یا فاقد مسکن هستند با مشکل جدی مواجه شده اند و این امر می طلبد که تسریع در رسیدگی به مشکل مسکن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار کردستان با یادآوری اینکه 51 درصد از جمعیت سنندج در 25 درصد از بافت ناکارآمد شهری ساکن هستند، ادامه داد: در سنندج با مشکل یکسان سازی مواجه هستیم که رفع محدودیت در بلندمرتبه سازی و تراکم، می تواند هم به لحاظ تامین مسکن بیشتر و هم جذب سرمایه گذاران حوزه مسکن، بسیار موثر باشد.

مرادنیا دیگر مشکل حاد سنندج را عدم صدور مجوز ساخت و ساز بیشتر از دو طبقه در حریم ساختمان های تاریخی شهر عنوان کرد و یادآور شد: این محدودیت، برای بسیاری از مالکان املاک این محدوده ها مشکل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع محدودیت تراکم وبلند مرتبه سازی مشکل مسکن درسنندج را حل می کند

رفع محدودیت تراکم وبلند مرتبه سازی مشکل مسکن درسنندج را حل می کند