مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 04:302020-07-02اقتصادي

کابوسی که به واقعیت پیوست


اقدام اخیر شماری از غول های نفتی در اعلام کاهش ارزش دارایی هایشان تحت تاثیر تبعات شیوع کووید 19 به منزله آن است که بخش بزرگی از ذخایر نفت به شکل دارایی های متروک و بی ارزش درخواهند آمد.

- اقدام اخیر شماری از غول های نفتی در اعلام کاهش ارزش دارایی هایشان تحت تاثیر تبعات شیوع کووید 19 به منزله آن است که بخش بزرگی از ذخایر نفت به شکل دارایی های متروک و بی ارزش درخواهند آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت رویال داچ شل به تازگی اعلام کرده که ممکن است ارزش دارایی های نفت و گاز خود را به میزان 22 میلیارد دلار کاهش دهد که از عمق آسیب غول های نفتی از شیوع ویروس کرونا و تبعات آن حکایت دارد.

شل پیش بینی قیمت هر بشکه نفت برنت در سال جاری را از 60 به 35 دلار کاهش داده و برای سال های 2021 و 2022 هم پیش بینی قیمت نفت را از 60 دلار به ترتیب به 40 دلار و 50 دلار کاهش داده است.

این دورنمای ضعیف تر منعکس کننده صدماتی است که بازار نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن روی اقتصاد جهانی متحمل شده است.

در نتیجه ارزش دارایی های شل بین 15 تا 22 دلار کاهش پیدا می کند.

در میان واحدهای شل، بخش گاز 8 تا 9 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد که مربوط به دارایی های LNG استرالیایی شامل پروژه پریلود است که یک کشتی LNG شناور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابوسی که به واقعیت پیوست

کابوسی که به واقعیت پیوست