مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-04اقتصادي

معدنی که 7 سال طلا می دهد/«ماه چین» و اشتراک «برکت»...


همدان از سالیان دور خاستگاه زعفران ایران بوده و امروز نیز در این زمینه حرف برای گفتن ندارد، کاشت زعفران در یک زمین مانند معدنی است که تا هفت سال طلای سرخ می دهد، - همدان رقیبی سرسخت برای زعفران خراسان جنوبی آب و هوا در کشت زعفران بسیار حائز اهمیت است و باید در هوایی نیمه گرمسیری کشت شود، زعفران در مقابل سرما مقاومت خوبی دارد، به همین دلیل است که از گذشته های دور در شهر همدان، زعفران کشت شده است اما نکته اصلی در کیفیت محصولات و زعفران های همدان است و به گفته خود کارشناسان جهاد کشاورزی کیفیت زعفران های همدان چیزی از قطب تولید زعفران یعنی خراسان جنوبی کم ندارد.

بنابراین استان همدان رقیبی سرسخت برای زعفران خراسان جنوبی به حساب می آید.

از نظر کمیت هم استان همدان دارای رتبه 14 ایران و از نظر تولید در سطح هم صاحب رتبه 13 ایران است و باز تکرار می کنم که خاستگاه اولیه زعفران ایران همدان بوده و در گذر زمان این مطلب به فراموشی سپرده شد.

فارس: از آنجا که کاشت زعفران در همدان در طول این سال ها مرسوم نبوده خوب طبیعی است که کشاورز یا یک فرد مبتدی کمی نگران باشد، آیا اصل کار کشت سخت است و نیاز به یک مهارت خاصی می خواهد و فرد باید حتما با کشاورزی آشنا باشد؟ این نگرانی قطعا طبیعی بوده و خود من در سال های اول ترس و نگرانی زیادی داشتم اما الان تج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدنی که 7 سال طلا می دهد/«ماه چین» و اشتراک «برکت»...

معدنی که 7 سال طلا می دهد/«ماه چین» و اشتراک «برکت»...