مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 05:052020-07-05ورزشي

کنترل دوپینگ ویژه بر روی 72 ورزشکار ایران/ راهی برای تخلف نمی ماند


عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران برای نمونه گیری از برخی ورزشکارن ویژه و متفاوت از سایرین است؛ فهرست جدید نادو برای نمونه گیری از این دسته ورزشکاران شامل 72 ورزشکار از 18 فدراسیون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ماموران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در طول سال از برخی ورزشکاران کشورهای مختلف به صورت سرزده و حتی خارج از محل اردو و مسابقه اقدام به نمونه گیری می کند.

این دسته ورزشکاران که برای وادا شناسایی شده اند، موظف هستند اطلاعات مربوط به محل سکونت، تمرین، اقامت شبانه و برنامه های سفر و رقابت های خود را در سامانه آدامز ثبت کنند تا اینگونه در تیررس همیشگی افسران نادو باشند.

این برنامه به منظور کنترل دوپینگ دقیق تر ورزشکاران برتر و چهره در برنامه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار گرفته و اهمیت آن به حدی است که عدم ثبت اطلاعات لازم در سامانه وادا تخلف به حساب آمده و پس از سه نوبت ترکیبی از عدم ثبت آدرس یا غیبت در زمان مراجعه افسران کنترل دوپینگ وادا، می تواند منجر به محرومیت 2 ساله ورزشکار مربوطه شود.

با توصیه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، مشابه این اقدام در برنامه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشورهای مختلف نیز قرار گرفته تا در سطح ملی هم کنترل دوپینگ ورزشکاران دقیق تر پیگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل دوپینگ ویژه بر روی 72 ورزشکار ایران/ راهی برای تخلف نمی ماند

کنترل دوپینگ ویژه بر روی 72 ورزشکار ایران/ راهی برای تخلف نمی ماند