مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 05:552020-07-05اجتماعي

ایران کوچک یزد در چنگال مخرب معدنکاران


یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه نسبت به وضعیت معادن در منطقه تاریخی و طبیعی توران پشت انتقاد کرده و می گوید: با وجود ظرفیت های بالای این منطقه برای تبدیل شدن به یک ناحیه گردشگریِ پررونق، - تاکنون هیچ گام مؤثری در این مورد برداشته نشده و به نظر این ناحیه در حال تبدیل شدن به یک منطقه معدنی تمام عیار است.

روستای تاریخی توران پشت در مسیر مواصلاتی یزد به شیراز، در فاصله 60 کیلومتری شهرستان تفت و 80 کیلومتری شهر یزد قرار گرفته است؛ روستایی که از نظر ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و حتی طبیعی حرف های زیادی برای گفتن دارد اما تاکنون مورد بی مهری واقع شده و با وجود سابقه تاریخی درخشان، این روزها حال خوشی ندارد.

طبیعت روستای توران پشت، طبیعتی گره خورده به تاریخی ارزشمند است اما جاه طلبی آدمی و فعالیت های مخرب انسانی دست از سرش برنداشته و آرامش از این منطقه دنج طبیعی، رخت بر بسته است.

میثم صادقی پژوهشگر یزدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با یادآوری ظرفیت های تاریخی توران پشت، اظهار می کند: توران پشت به لحاظ زیبایی های طبیعی نیز آثار کم نظیری را در خود جای داده که از مهم ترین آن ها چشمه های جوشان و گنبدهای آهکی این منطقه است و به همین دلیل نیز ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یک ناحیه گردشگریِ پررونق را دارد ولی تاکنون هیچ گام مؤثری در این راست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران کوچک یزد در چنگال مخرب معدنکاران

ایران کوچک یزد در چنگال مخرب معدنکاران