مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 06:152020-07-05سياسي

شهر نقل و بیدمشک بدون اِلمان


المان یا نمادهای شهری جز شاخصه های شهری هستند که می تواند به عنوان یک نماد فرهنگی، ملی و دینی  ذهن انسان را به تاریخ و گذشته یک جامعه سوق دهند.

- ایسنا/آذربایجان غربی المان یا نمادهای شهری جز شاخصه های شهری هستند که می تواند به عنوان یک نماد فرهنگی، ملی و دینی  ذهن انسان را به تاریخ و گذشته یک جامعه سوق دهند.

نمادهای هر شهر برای بهتر کردن چهره شهر و تاثیر گذاری بر ذهن مسافران اهمیت بسزایی دارند، بنابریان المان های شهری در کنار زیبایی باید پیشینه و تاریخ یک ملت را در خود جای دهد.

متاسفانه در سطح شهر ارومیه باوجود تاریخ و پیشینه قدیمی خود و با داشتن بی شمار نماد تاریخی، مذهبی و ملی و همچینن آثار فرهنگی ، کمتر شاهد استفاده از این نماد ها در بحث اِلمان و فضای شهری هستیم.

ارومیه که به شهر نقل و بیدمشک معروف است به باغهای سیب و انگورش زبان زد است اما با ورود به داخل شهر هیچ نماد و سمبلی از این معرف ها به چشم نمی خورد! جای نمادهای ارومیه و آذربایجان در بین اِلمانهای شهری خالی است احد هوشمند رییس حوزه هنری آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: ارومیه دارای هنرمندان بسیاری است از جمله دولو مصطفی که در حوزه موسیقی عاشقی معروف بوده و دیوان شعری نیز دارد و همچنین صفی الدین ارموی که در موسیقی و خوشنویسی بسیار توانا بوده و هنر وی ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر نقل و بیدمشک بدون اِلمان

شهر نقل و بیدمشک بدون اِلمان