مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 07:552020-07-05اقتصادي

شرط ترخیص برنج های وارداتی با ارز 4200 تومانی


بعد از حذف برنج از دریافت ارز 4200 تومانی اکنون برنج های وارداتی که تا پیش از این تغییر وارد شده است، فقط به شرط تحویل به دولت امکان ترخیص با نرخ 4200 تومان را خواهد داشت در غیر این صورت باید مابه التفاوت با ارز نیمایی را پرداخت کنند.

- بعد از حذف برنج از دریافت ارز 4200 تومانی اکنون برنج های وارداتی که تا پیش از این تغییر وارد شده است، فقط به شرط تحویل به دولت امکان ترخیص با نرخ 4200 تومان را خواهد داشت در غیر این صورت باید مابه التفاوت با ارز نیمایی را پرداخت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برنج از جمله کالاهای اساسی بوده که طی سال های گذشته همواره از ارز دولتی برای واردات آن استفاده می شد؛ به طوری که بعد از تغییر سیاست های ارزی دولت که نرخ 4200 تومان برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده بود این کالا نیز با همین نرخ وارد شد.

اما به تدریج حذف کالاهای اساسی از لیست ارز 4200 تومانی در دستور کار قرار گرفت و برنج نیز در اواخر اردیبهشت ماه امسال از مشمولان این ارز کنار گذاشته شد و واردات آن با نرخ سامانه نیما انجام می شود.

اما در تازه ترین ابلاغیه ای که وزارت صمت به گمرک ایران داشته، خطاب به ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران - اعلام کرده است که ترخیص برنج های تامین ارز شده با نرخ 4200 تومانی مشروط به تحویل این کالا به دولت خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط ترخیص برنج های وارداتی با ارز 4200 تومانی

شرط ترخیص برنج های وارداتی با ارز 4200 تومانی