مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 09:002020-07-05اقتصادي

خراسان شمالی با کمبود غواص مواجه است


رییس هیات غریق نجات خراسان شمالی گفت: در استان با کمبود غواص مواجه هستیم و با توجه به حوادث رخ داده این کمبود بیش از گذشته به چشم می آید.

- فرزاد ارکی، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 13 غواص در استان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد حدود پنج نفر خانم و هشت نفر آقا هستند که با توجه به نیاز استان باید افزایش پیدا کند اما هزینه های بسیاری که در این زمینه وجود دارد این امکان را ایجاد نمی کند که غواص های بیشتری در استان آموزش ببینند.

وی ادامه داد: تنها راه تمرین غواصی و برگزاری کلاس ها استفاده از ظرفیت سدهای استان است اما شرکت آب منطقه ای مجوز برگزاری کلاس ها و تمرین ها را صادر نمی کند و همین مسئله موجب شده است تا نتوانیم در استان غواص تربیت کنیم.

ارکی تصریح کرد: شخصی که در حال حاضر می خواهد مدرک غواصی را بگیرد باید به جنوب کشور جزایر قشم و کیش برود و دوره ها را در آنجا بگذراند که انجام این کار نیز بیش از پنج میلیون تومان هزینه دارد.

رییس هیات غریق نجات خراسان شمالی تاکید کرد: رشته غریق نجات از جمله رشته های بسیار پر هزینه است و درحال حاضر هیچگونه لباسی در اختیار هیئت نیست تا در اختیار غواص ها گذاشته شود و لباس های مخصوص را از هلال احمر امانت میگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی با کمبود غواص مواجه است

خراسان شمالی با کمبود غواص مواجه است