مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 10:002020-07-05سياسي

شیوع بیماری ناشناخته دامی در بابل؟


اداره کل دامپزشکی مازندران نسبت به خبری در فضای مجازی مبنی بر شیوع یک بیماری ناشناخته دامی در بابل، واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

- ایسنا/مازندران اداره کل دامپزشکی مازندران نسبت به خبری در فضای مجازی مبنی بر شیوع یک بیماری ناشناخته دامی در بابل، واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

چندی پیش، در یکی از کانال های مجازی بابل، خبری مبنی بر بروز و شیوع بیماری ناشناخته دامی در سطح شهرستان بابل منتشر شده بود که روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، ضمن رد این موضوع، به بیان توضیحاتی پرداخت.

در این جوابیه آمده است که بیماری تب 3 روزه (BEF) ناشناخته نبوده و یک بیماری ویروسی مختص گاو و گاومیش است که از طریق بندپایان منتقل و به هیچ عنوان بین انسان و حیوان مشترک نیست.

این بیماری در گاو موجب کاهش تولید شیر و وزن دام شده که از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است و با علائمی همچون تب ناگهانی، لنگش همراه با عدم تعادل در راه رفتن، بی اشتهایی و ریزش اشک، ترشحات بزاق و بینی، درد و خشکی مفصل و سفتی شدید عضلات همراه است که در نقاط گرمسیری و نیمه گرمسیری و متعاقب آغاز فصل گرما و فعالیت حشرات و بندپایان بروز می کند.

بیماری تب 3 روزه گاو، گذرا بوده و قابل درمان است اما مبارزه با بندپایان و حشرات به عنوان ناقلین این بیماری ویروسی از طریق سمپاشی بدن دام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیماری ناشناخته دامی در بابل؟

شیوع بیماری ناشناخته دامی در بابل؟