مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 17:502020-07-05سياسي

کاهش رویکردهای انحصار گرایانه با تحقق عدالت، امکان پذیر است


رویکردهای انحصار گرایانه با تحقق عدالت کاهش می یابد.

- محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس یازدهم شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: انحصار، حلقه اول یک زنجیره معیوب است و می تواند عامل بسیاری از نارسایی های تخلفات پسینی باشد، اغلب انحصارهای امروز کشور به ویژه در حوزه مالی و مجوزها به هیچ عنوان مفید نیست و توجیه اقتصادی هم ندارد.

  وی افزود: مساله صدور پروانه وکالت هم موضوع مشابهی است هر چند ابعاد فنی و تخصصی خاص خود را دارد اما در حوزه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است و قابل حل است و می توان برای آن راه حل پیدا کرد.

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم تصریح کرد: یک مشکل جدی، وجود اصناف قوی و بانفوذ در برخی حوزه ها و عدم ایجاد چنین تشکل هایی در سایر مشاغل است، به عنوان مثال، پزشکان و وکلا، نظام های صنفی قدرتمندی دارند که می توانند حقشان را استیفا کند و حتی در برخی موارد، بالاتر از قانون عمل می کنند.

 وی ادامه داد: بعضی تشکل های کارگری در پیگیری حقوق کار، راه به جایی نمی برند؛ فرار مالیاتی چند هزار میلیاردی صاحبان مشاغل پردرآمد در حالی است که کارمندان با درآمدی بسیار کمتر، ماهانه مالیات می پردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش رویکردهای انحصار گرایانه با تحقق عدالت، امکان پذیر است

کاهش رویکردهای انحصار گرایانه با تحقق عدالت، امکان پذیر است