مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 19:002020-07-05اقتصادي

مطالبات کارگری نیشکر هفت تپه در چند اپیزود


شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، شرکتی است که نام آن با مشکلات مدیریتی و اعتراضات کارگری، گره خورده است و در یکی دو دهه اخیر، از پرحاشیه ترین شرکت های ایران به شمار می رود که در طول همه این سال ها رنگ خوشی را به خود ندیده است.

- ایسنا/خوزستان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، شرکتی است که نام آن با مشکلات مدیریتی و اعتراضات کارگری، گره خورده است و در یکی دو دهه اخیر، از پرحاشیه ترین شرکت های ایران به شمار می رود که در طول همه این سال ها رنگ خوشی را به خود ندیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال 1338 شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 14 کیلومتری شهر شوش در جاده اهواز - اندیمشک و به صورت صد درصد دولتی احداث شد و پس از دو سال نیز به بهره برداری رسید.

سهام این شرکت که در ابتدا کاملا در اختیار دولت بود، بر اساس اصل 44 قانون اساسی در بهمن ماه سال 94 به بخش خصوصی واگذار شد، داستانی که زمزمه های آن آغازگر اعتراضات کارگری در این مجموعه است.

اپیزود اول - آغاز خصوصی سازی و اعتراضاتی که شکل گرفت در سال 84 و زمانی که طبق اصل 44 قانون اساسی، شرکت نیشکر هفت تپه باید به بخش خصوصی واگذار می شد، مدیریت مجموعه به بهانه واگذاری کارخانه به بخش خصوصی، از پرداخت حقوق کارگران این شرکت سر باز زد و از آن زمان بود که اعتراضات کارگری در این شرکت آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبات کارگری نیشکر هفت تپه در چند اپیزود

مطالبات کارگری نیشکر هفت تپه در چند اپیزود