مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 03:252020-07-06اقتصادي

پیش بینی برداشت 125 تن عسل در شهرستان بهار


بارش های سال زراعی جاری در فصل بهار وضعیت تولید عسل در این شهرستان را بهبود بخشیده و پیش بینی می شود 125 تن عسل از کلنی های زنبور عسل تولید شود.

- عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس آخرین سرشماری زنبورستان ها که مهر ماه سال گذشته انجام شد، شهرستان بهار 9 هزار و 850 کلنی زنبور عسل دارد که میزان تولید به ازای هر کندو حدود 13 کیلوگرم پیش بینی می شود.

وی افزود: توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان بهار می تواند اشتغال زایی مناسبی را برای جوانان ایجاد کند و به لحاظ انجام عملیات گرده افشانی توسط زنبور عسل سبب رونق کشاورزی و تقویت محیط زیست شود.

اکبری بر ضرورت خروج پرورش زنبور عسل از تولید تک محصولی به چند محصولی تاکید کرد و گفت: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل تولیدات دیگری مانند ژل رویال، گرده گل، بره موم، موم، زهر و نیش زنبور عسل را دارد و توجه به این فرآورده ها نقش بسزایی در افزایش درآمد زنبورداران خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در شهرستان بهار در تولید و جمع آوری ژل رویال، پرورش ملکه، موم و بره موم، افزایش تولید کیفی عسل، بسته بندی محصول و غیره باید در دستور کار قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 125 تن عسل در شهرستان بهار

پیش بینی برداشت 125 تن عسل در شهرستان بهار