مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 03:352020-07-06اقتصادي

جزییات سرقت ناکام 15 هزار میلیاردی از یک بانک در سیرجان


اعضای یک باند مخوف بعد از ماه ها برنامه ریزی و پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز تمامی مراحل سرقت، درست زمانی که قصد خارج کردن 15 هزار میلیارد تومان از حساب های بانکی در سیرجان را داشتند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، قاضی محسن نیک ورز اظهار داشت: اعضای این باند 7 مهندس و متخصص آی تی اهل خوزستان، تهران، مشهد، کرج و آمل بودند که از مدتی قبل با تهیه خانه ای در شهرستان سیرجان استان کرمان در آنجا جمع شده بودند تا نقشه این سرقت تاریخی را عملی کنند.

آنها که می دانستند با توجه به حضور شرکت های بزرگ معدنی در سیرجان، حساب های بانکی آنها گردش زیادی دارد، این شهر را برای اجرای نقشه شان انتخاب کرده بودند و تصور می کردند که هرگز رازشان فاش نخواهد شد.

 دادستان عمومی و انقلاب سیرجان افزود: برخی اعضای این باند از متخصصان حرفه ای آی تی بودند که بعضا در گذشته با شبکه بانکی کشور ارتباط کاری و از این طریق با سیستم های بانک مورد نظرشان آشنایی کامل داشتند.

آنها با اقدامات فنی بسیار پیچیده و دقیق و از طریق هک و اختلال در سیستم بانکی، توانسته بودند نقشه خود را تا مراحل پایانی پیش ببرند اما در آخرین مرحله ناکام ماندند.

وی گفت: سیستم بانکی کشور به گونه ای است که در زمان انتقال مبالغ بالا، این انتقال به شیوه مرحله ای انجام می شود و در اجرای هر مرحله، تأی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سرقت ناکام 15 هزار میلیاردی از یک بانک در سیرجان

جزییات سرقت ناکام 15 هزار میلیاردی از یک بانک در سیرجان