مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 05:452020-07-06ورزشي

نوای پنهان تار ارسباران در دل درختان توت و گردو


در روزگاری که سازهای وارداتی سلیقه موسیقی بسیاری از افراد را تغییر داده اند، کسانی هم هستند که سازهای ایرانی را با اصالت تمام از درختی بی زبان ساخته و ساز و سوز را با سر پنجه های عشق، - می آفرینند، هنرمندان چیره دستی که بی هیچ ادعایی در سپهر موسیقی ایران و جهان یکه تازی می کنند.

در گوشه ای از پاساژ صنایع دستی امیریه تبریز، هنرمندی در مغازه اش تارهایی را می فروشد که مهر معتبری بر روی آن خورده است، سازنده تار ایرانی و متحول کننده تار آذربایجانی که هنر تارسازی در خانواده اش موروثی است، میر علی اکبر، میر حمزه و میر ناصر آل یاسین که همگی به کار ساخت تار و نواختن آن مشغول هستند.

دیوارهای مغازه تار آل یاسین با تصاویر بزرگان این عرصه همچون استاد شهنازی، استاد یحیی و سراینده تصنیف از خون جوانان وطن لاله دمیده مزین شده است، همچنین تصویری از آخرین کنسرت بیوک آقا مراغه ای و رفیق شفیق او هم بر روی دیوار دیده می شود.

ناصر آل یاسین، متولد 1347 در شهرستان اهر است، دیپلم فرهنگ و ادبش را از دبیرستان طالقانی اهر کسب کرده و به ورزش کشتی گیری روی آورده و مقام کشوری هم کسب کرده است، در سال 63 نوای ساز عاشیق ایمان دانش در اهر دریچه تازه ای از هنر را به روی او گشوده و به قول خودش، دنیای او را عوض کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوای پنهان تار ارسباران در دل درختان توت و گردو

نوای پنهان تار ارسباران در دل درختان توت و گردو