مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-06اقتصادي

وضعیت گروه های خونی در کشور/سهم بانوان از اهدای خون


سخنگوی سازمان انتقال خون، در ارتباط با تازه ترین وضعیت اهدای خون و گروه های خونی در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

- بشیر حاجی بیگی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، به وضعیت اهدای خون در سه ماهه اول سال 99 اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، 444 هزار واحد خون کامل از اهدا کنندگان دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه 21 درصد خون و فرآورده های خونی اهدایی در بیمارستان های استان تهران مصرف می شود، افزود: در سه ماهه اول سال جاری، 67 هزار و 399 نفر از هموطنان برای اولین بار به مراکز انتقال خون در کشور مراجعه کردند.

حاجی بیگی به مشارکت بانوان در اهدای خون اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، 22 هزار و 807 نفر از بانوان کشور خون اهدا کردند.

سخنگوی سازمان انتقال خون، با اشاره به رشد یک درصدی مشارکت بانوان در اهدای خون، افزود: سهم بانوان از اهدای خون در کشور به 5.

2 درصد افزایش یافته است.

حاجی بیگی، به وضعیت گروه های خونی اشاره کرد و گفت: 34 درصد از خون های اهدایی سهم گروه خونی O مثبت است و تنها یک درصد مربوط به گروه خونی AB منفی است.

وی همچنین به وضعیت سنی اهداکنندگان خون در کشور اشاره کرد و افزود: 50 درصد اهدا کنندگان خون در کشور بین سنین 31تا 45 سال، 24 درصد بین سنین 46 تا 60 سال، 3 درصد بین 20 تا 18 سال و 23 درصد نیز در سنین 21 تا 30 سال قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت گروه های خونی در کشور/سهم بانوان از اهدای خون

وضعیت گروه های خونی در کشور/سهم بانوان از اهدای خون