مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 07:552020-07-06حوادث

دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شهرستان زاوه


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای تربت حیدریه و زاوه از دستگیری و ضبط ابزارآلات حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه های تاریخی شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه، علی محمدی اظهار کرد: نیروهای یگان حفاطت میراث فرهنگی در اقدامی غافلگیرانه با همکاری و تلاش بی شائبه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی شهرستان، چهار تن از حفاران و تخریب کنندگان آثار تاریخی را در حال حفاری و شبانه دستگیر کردند.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های تربت حیدریه و زاوه گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند و قطعا دستگاه قضایی اشد مجازات را در خصوص آنها اعمال می کند.

وی گفت: خوشبختانه با فعال شدن انجمن های میراث فرهنگی توجه به لزوم حفظ میراث فرهنگی موجب شده تا شهروندان خود را برای صیانت و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریک و دخیل بدانند.

محمدی گزارش های مردمی انجام شده را حاکی از حساس شدن بیش از حد مردم در چند سال اخیر نسبت به داشته های فرهنگی و تاریخی خود دانست و ادامه داد: آن ها بر این باور هستند که تاریخ و هویت، بخش مهمی از داشته های ملی آنهاست که برای حفظ و حراست از آن باید در کنار ادارات دولتی حضور پررنگ داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شهرستان زاوه

دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شهرستان زاوه