مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 09:352020-07-06اقتصادي

درس هایی از طرح سوال مجلس دهم از رییس جمهور/ وکلای ملت چطور بدهکار نشوند؟


طرح سوال از رییس جمهور دومین بار است که برای حسن روحانی رقم می خورد؛ یک بار در شهریور ماه سال 97 که علی رغم قانع نشدن مجلس اما لاریجانی اجازه ارجاع به قوه قضاییه را نداد، - گروه پارلمانی خبرگزاری فارس: تقریبا دو سال از زمانی که حسن روحانی برای پاسخ به طرح سوال نمایندگان از رییس جمهور به مجلس آمده بود می گذرد؛ همزمان با بالا گرفتن مشکلات اقتصادی، نوسانات ارز، تداوم تحریم های بانکی علی رغم تحرکات دیپلماتیک دولت در سال 97 بود که در مجلس دهم طرح سوال از رییس جمهور مطرح شد.

طرح سوالی که دهم مرداد ماه دو سال قبل اعلام وصول شد 5 محور داشت که همگی اقتصادی بودند.

این محورها عبارت بودند از: 1-عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، 2- استمرار تحریم های بانکی، 3- عدم اقدام شایسته دولت درخصوص کاهش نرخ بیکاری، 4- رکود اقتصادی شدید چندین ساله، 5- افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی.

* چارچوب قانونی برای سوال از رییس جمهور در واقع طرح سوال از رییس جمهور از یک تکلیف قانونی که برای وکلای ملت پیش بینی شده، برآمده است.

طبق قانون اساسی هرگاه در خصوص کار و وظایف رییس جمهور یا هریک از وزرا ابهاماتی برای مجلس پیش آید یا مجلس نیاز به تنویر مسائلی داشته باشد قانونا چهار راه عمده در پیش دارد تا از ابهام درآمده و قانع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس هایی از طرح سوال مجلس دهم از رییس جمهور/ وکلای ملت چطور بدهکار نشوند؟

درس هایی از طرح سوال مجلس دهم از رییس جمهور/ وکلای ملت چطور بدهکار نشوند؟