مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 03:302020-07-07اقتصادي

دخل و خرج طالبی کاران ساوجی با هم نمی خواند


تابستان که شروع می شود در جای جای دشت مرکزی و نوبران ساوه تا چشم کار می کند کشاورز و کارگری را می بینی که در حال برداشت محصولات مختلف کشاورزی هستند.

- ایسنا/مرکزی تابستان که شروع می شود در جای جای دشت مرکزی و نوبران ساوه تا چشم کار می کند کشاورز و کارگری را می بینی که در حال برداشت محصولات مختلف کشاورزی هستند.

شرایط اقلیمی مساعد و منحصربفرد و نیز آب و هوای مناسب و اراضی مستعد کشاورزی، ساوه را به کانون تولید افزون بر 70 نوع محصول زراعی و باغی تبدیل کرده است به گونه ای که شهر یاقوت های سرخ بیش از یک سوم کشاورزی استان مرکزی را با تولید محصولاتی نظیر انار، طالبی، پسته و زیتون، انجیر، گوجه سبز، صیفی جات، تولیدات گلخانه ای، گندم، جو، کلزا، گردو و بادام و .

به خود اختصاص داده است و در مجموع حدودا سالانه 650 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

سه دشت حاصلخیز شامل دشت مرکزی با آب و هوای نیمه گرمسیری، دشت لویین با آب و هوای معتدل و دشت بیات با آب و هوای سرد و کوهستانی، شهرستان ساوه را مستعد کشاورزی در 70 هزار هکتار از اراضی منطقه کرده که 21 هزار هکتار آن باغی و مابقی زراعی است.

تابستان که از نیمه می گذرد فصل برداشت طالبی به عنوان یکی از شاخص ترین تولیدات زراعی این شهرستان آغاز می شود و تا ابتدای شهریورماه جنب و جوش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخل و خرج طالبی کاران ساوجی با هم نمی خواند

دخل و خرج طالبی کاران ساوجی با هم نمی خواند