مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 04:352020-07-07سياسي

چرا چنار چندصدساله فتحعلی شاهی باغ فین را سر بریدند؟


یکی از اعضای شورای راهبردی باغ فین، از قطع یک چنار 220 ساله فتحعلی شاهی بدون اطلاع شورای راهبردی باغ و رییس اداره میراث کاشان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران؛ جابر تواضعی در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، درباره‌ی قطع یک درخت در باغ فین کاشان نوشت: بیستم خرداد امسال بر خلاف چیزی که در تقویم و به نام روز جهانی صنایع دستی برایش سند خورده، برای میراث فرهنگی کشور و دوستدارانش روز خوش‌یمنی نبود.

سایت «اهل کاشانم» در یادداشتی از محمد مشهدی نوش‌آبادی و به نقل از حمیدرضا جیحانی، یکی از اعضای شورای راهبردی باغ فین، از قطع یک چنار 220 ساله فتحعلی‌شاهی بدون اطلاع شورای راهبردی باغ و رییس اداره میراث کاشان خبر داد.

به گفته جیحانی، قطع این درخت که یکی از چند چنار باقی‌مانده از حکومت فتحعلی‌شاه بوده، به هر دلیلی باید با کارشناسی دقیق و طی مراحل قانونی صورت می‌گرفت.

سؤالی که مشهدی نوش‌آبادی به‌عنوان یک کاشان‌شناس و عضو هیأت علمی دانش‌گاه کاشان در پایان این یادداشت مطرح کرده بود، این بود که چه کسی باید پاسخ‌گوی این فاجعه فرهنگی و زیست‌محیطی باشد؟ اُتانازی برای درخت قاجاری انتشار وسیع این یادداشت در فضای مجازی، روز بعد (21 خرداد) مدیر پایگاه باغ فین کاشان را به واکنش واداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا چنار چندصدساله فتحعلی شاهی باغ فین را سر بریدند؟

چرا چنار چندصدساله فتحعلی شاهی باغ فین را سر بریدند؟