مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 05:102020-07-07اقتصادي

وقتی پفک هم قیمت مصوب دارد اما مسکن بی رویه بالا می رود!


سال های نه چندان دور می گفتند اجاره نشینی خوش نشینی است، اما الان اوضاع فرق کرده و فهمیدن حال مستأجری که موعد پایان قراردادش رسیده چندان سخت نیست، - آن سال هایی که اجاره نشینی خوش نشینی بود اسباب کشی برای رفتن به خانه ای بزرگتر در منطقه ای بهتر از شهر بود اما حالا قضیه برعکس شده، هر سال بدتر از پارسال.

این گزارش خلاصه ای از گشت و گذار چند روزه عکاس و خبرنگار ایسنا در بازار مسکن کرج و گفت و گو با دفاتر املاکی است که این روزها باید کارشان سکه باشد اما می گویند نیست.

مثلاً یکی از همین مشاورین املاک در خصوص اجاره و رهن خانه می گوید: قیمت ها بسیار بالا رفته و تعداد معاملات بسیار کم شده است.

او ادامه می دهد: در این شرایط مستأجران نمی توانند ملکی متناسب با بودجه خود پیدا کنند و ناچار به خانه های کوچکتر یا محله های پایین تر شهر می روند.

سال های قبل مستاجر به فکر بزرگتر کردن خانه خود و نقل مکان به منطقه ای بهتر از شهر بود اما حالا این موضوع حتی برای آنهایی که در میان مستأجران اوضاع بهتری داشتند هم برعکس شده است، مثلاً آنهایی که می توانستند در شاهین ویلا یا گوهردشت خانه اجاره کنند الان ناچارند به مناطق پایین تر شهر نقل مکان کنند تا بتوانند از پس هزینه های زندگی بر آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی پفک هم قیمت مصوب دارد اما مسکن بی رویه بالا می رود!

وقتی پفک هم قیمت مصوب دارد اما مسکن بی رویه بالا می رود!