مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-07اقتصادي

بررسی اثرات تغییر اقلیم و اجرای طرح احیای منابع آبی


نتایج یک پژوهش نشان می دهد که در بررسی کلی آبخوان های حوضه زاینده رود تحت سه سناریو، خروجی ها نمایانگر جبران 5 میلیارد مترمکعبی مخزن آبخوان ها در سناریوی خوشبینانه، - ایسنا/اصفهان نتایج یک پژوهش نشان می دهد که در بررسی کلی آبخوان های حوضه زاینده رود تحت سه سناریو، خروجی ها نمایانگر جبران 5 میلیارد مترمکعبی مخزن آبخوان ها در سناریوی خوشبینانه، کنترل افت و افزایش یک میلیارد مترمکعبی حجم مخازن در سناریوی بدبینانه و همچنین ادامه روند نزولی سطح آب و کاهش 5.

3 میلیارد مترمکعبی حجم آب در آبخوان های حوضه آبریز زاینده رود تحت سناریوی روند است.

محمدحسین گل محمدی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران - مهندسی آب، مدیریت منابع آب در پایان نامه خود به بررسی و ارزیابی توأمان اثرات تغییراقلیم و اجرای طرح احیا و تعادل بخشی بر منابع آب زیرزمینی حوضه آبریز زاینده رود پرداخت.

در سالیان اخیر منابع آب کره زمین با چالش های بزرگی از جمله افزایش جمعیت و پدیده تغییر اقلیم مواجه شده است، از این رو نیاز به مدیریت صحیح و کارآمد این منابع در راستای توسعه پایدار و برقراری موازنه ای بین عرضه و تقاضا بیش از پیش احساس می شود.

دسترسی و در اختیار داشتن اطلاعات کافی و درست از وضعیت امروز و پیش بینی صحیح از آینده از لازمه های این سطح از مدیریت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی اثرات تغییر اقلیم و اجرای طرح احیای منابع آبی

بررسی اثرات تغییر اقلیم و اجرای طرح احیای منابع آبی