مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 06:452020-07-07اقتصادي

استفاده از ریل ملی در راه آهن چابهار-زاهدان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن، خیراله خادمی با اشاره به آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن چابهار- زاهدان با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این مسیر 628 کیلومتری، با احتساب خطوط فرعی و ایستگاهی جمعاً حدود 740 کیلومتر ریل گذاری با استفاده از ریل ملی که در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید شده انجام می شود و امیدواریم بخش نخست این مسیر در سال آینده زیر بار برود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور افزود: اجرای این طرح ملی که با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرا خواهد شد، نقش مهمی در توسعه و تکمیل کریدور جنوب - شمال و تکمیل شبکه ریلی شرق کشور دارد و کشور های دیگر از جمله افغانستان و آسیای میانه را به اقیانوس هند متصل می کند.

وی همچنین میزان پیشرفت فیزیکی زیرسازی مسیر را حدود 60 درصد دانست و گفت: عملیات ریل گذاری، فردا از بخش شمالی طرح یعنی شهر زاهدان با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقامات و مسؤولان استانی و کشوری آغاز می شود و در طول مسیر باید 30 کیلومتر پل و تونل احداث شود.

خادمی اتصال بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی را یکی از مزایای مهم اجرای این مسیر دانست و افزود: راه آهن چابهار - زاهدان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی تنها بندر موجود در سواح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ریل ملی در راه آهن چابهار-زاهدان

استفاده از ریل ملی در راه آهن چابهار-زاهدان