مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 07:252020-07-07فرهنگي

«فرهنگ بزرگ گویش اوزی» در بازار نشر کتاب


کتاب «فرهنگ بزرگ گویش اوز» در 2 جلد به کوشش عبداله جانفدا با دیباچه دکتر میرجلال الدین کزازی و پرفسور عبدالمجید ارفعی از سوی انتشارات نوید شیراز چاپ و منتشر شد.

- شیراز- کتاب فرهنگ بزرگ گویش اوز در 2 جلد به کوشش عبداله جانفدا با دیباچه دکتر میرجلال الدین کزازی و پرفسور عبدالمجید ارفعی از سوی انتشارات نوید شیراز چاپ و منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبداله جانفدا مؤلف این کتاب باارزش فرهنگ بزرگ گویش اوزی سال ها برای جمع آوری واژه ها تلاش کرده است و کار تألیف وی ستودنی است.

این کتاب که می توان آن را دومین کتاب فرهنگ گویش بعد از کتاب واژه نامه گویش مردم اوز، تألیف نسرین انصاف پور و محمدرفیع ضیایی دانست دارای بخش های متفاوتی چون اوز در یک نگاه، دلیل نامگذاری اوز، مانده های باستانی، ویژگی فرهنگ گویش اوز، آوا نویسی، دستور گویش اوزی، صرف در فرهنگ گویش اوزی، جدول نشانه های اختصاری، جدول آوا نگاری، جدول نمادها، واژه نامه گویش اوزی و فرهنگ نامه است.

دکتر کزازی در دیباچه با عنوان دیرینه دلنشین می نویسد: یکی از این دیرینه های دلنشین و سرچشمه های پاک نوشین، گویش اوزی است که در آن نمودها و نشان ها و یادگارهایی بسیار از زبان های کهن ایرانی و… می توان دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فرهنگ بزرگ گویش اوزی» در بازار نشر کتاب

«فرهنگ بزرگ گویش اوزی» در بازار نشر کتاب