مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 12:002020-07-07بين الملل

ترکیه سامانه اس400 را بر روی جنگنده های آمریکا آزمایش کرده است


رسانه ای فاش کرد که دولت ترکیه بعد از خرید اس 400 روسیه، آن را بر روی جنگنده های آمریکایی در مرکز ترکیه آزمایش کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه اخیراً سامانه دفاع مشکی اس 400 روسیه را بر روی جنگنده های آمریکایی آزمایش کرده است.

روزنامه Fighter Jets World امروز سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که ترکیه در پایگاه هوایی اکینجی (اطراف آنکارا و سابقاً مُـرّتد) این سامانه ها را بر روی جنگنده های اف 16 و اف 4 فانتوم آزمایش کرده است.

این رسانه گفته است که رادارها هواپیماهایی با سرعت بالا را در اطراف پایگاه هوایی مذکور رصد کرده اند و این آزمایش های ترکیه تا 26 نوامبر ادامه داشته است.

با این حال ارتش ترکیه نتایج این آزمایش را اعلام نکرده است.

ترکیه سال 2017 طی توافقی با روسیه سامانه دفاع موشکی اس 400 را از این کشور خرید و همین اقدام باعث شد که آمریکا آنکارا را از پروژه تولید جنگنده های اف 35 حذف کرده و جنگنده های درخواستی ترکیه (مجموع جنگنده ها 100 عدد) را به این کشور ندهد.

اخیراً برخی رسانه ها مدعی شدند که آمریکا به ترکیه پیشنهاد داده است برای دست یابی به تکنولوژی اس 400 روسیه، این سامانه را غیرمستقیم از ترکیه بخرد.

مقامات روسیه در واکنش به این خبر گفتند که ترکیه در قرارداد خرید اس 400، امضا کرده است که آخرین کشور مقصد اس 400 باشد و آن را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه سامانه اس400 را بر روی جنگنده های آمریکا آزمایش کرده است

ترکیه سامانه اس400 را بر روی جنگنده های آمریکا آزمایش کرده است