مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 07:002020-07-08فرهنگي

ابلاغ ثبت ملی بنای تاریخی انبار غله روستای کندکلی سرخس


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ابلاغ ثبت ملی بنای انبار غله روستای «کندکلی» شهرستان سرخس خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ابلاغ ثبت ملی بنای انبار غله روستای کندکلی شهرستان سرخس خبر داد.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر افزود: بنای انبار غله که در میان بافت مسکونی روستای کندکلی واقع شده است، یک بنای تاریخی محسوب می شود و هم دوره و همزمان با دیگر بناهایی ارزشمند همچون انبار غله شهر سرخس، انبار غله روستای قوش خزاعی و انبار غله روستای تپه میر احمد است.

مکرمی فر افزود: این بنا در دوره پهلوی اول بنا نهاده شد و آستان قدس رضوی از آن برای انبار کردن و نگهداری غلات حاصل از زمین های کشاورزی که برای کشت در اختیار مردم عامه قرار داده شده بود، استفاده می کرد.

مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز درباره مشخصات این اثر اظهار کرد: این انبار به وسعت 194 متر مربع است و دارای دیوارهای قطوری به ضخامت 90 سانتیمتر است که تمام آن ها از خشت و نمای آجری ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ ثبت ملی بنای تاریخی انبار غله روستای کندکلی سرخس

ابلاغ ثبت ملی بنای تاریخی انبار غله روستای کندکلی سرخس