مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 07:202020-07-08فرهنگي

پیشنهاد یک نویسنده برای روز ادبیات کودک و نوجوان


یک نویسنده کودک و نوجوان معتقد است اگر روز تولد مرحوم استاد مهدی آذریزدی را به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان انتخاب می شد، بهتر بود.

- ایسنا/ایلام یک نویسنده کودک و نوجوان معتقد است اگر روز تولد مرحوم استاد مهدی آذریزدی را به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان انتخاب می شد، بهتر بود.

مرتضی حاتمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: انتخاب روز درگذشت استاد مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس پیشکسوت ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوانان پارادوکسی عجیب در ذهن به وجود می آورد که این روز را به هم تبریک بگوییم و جشن بگیریم و شادی کنیم، به بیانی دیگر چرا باید روز ادبیات کودک و نوجوان با مرگ یک نویسنده و بازآفرین پیشکسوت، آغازکنیم.

بازآفرین مجموعه حکایت های 30 جلدی از ادبیات کلاسیک برای کودکان با طرح این سوال که به راستی چرا این روز می بایست با مرگ شخصیت بزرگی آغاز شود؟ ادامه داد: مگر نه این است که در آفرینش آثار برای کودکان و نوجوانان، ابتدا از تولد و روز و روشنایی و حرکت و آفتاب و باران و سبزه و پویایی بگوییم و بنویسیم و بسُراییم و بعد حقیقت مرگ را با زبانی زیبا و هنرمندانه به کودکان و نوجوانان نشان دهیم؟ حاتمی تصریح کرد: کاش می شد روز تولد ایشان یعنی27 اسفندماه، را به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان اعلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد یک نویسنده برای روز ادبیات کودک و نوجوان

پیشنهاد یک نویسنده برای روز ادبیات کودک و نوجوان