مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-08اقتصادي

23 درصد از مساحت زاهدان از خشکسالی خارج شد


رییس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی تا پایان خرداد سال گذشته 100 درصد از مساحت زاهدان درگیر خشکسالی بود که در یک سال گذشته بیش از 23 درصد از مساحت این شهرستان از خشکسالی خارج شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی تا پایان خرداد سال گذشته 100 درصد از مساحت زاهدان درگیر خشکسالی بود که در یک سال گذشته بیش از 23 درصد از مساحت این شهرستان از خشکسالی خارج شده است.

اله بخش ریگی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: بررسی شاخص خشکسالی 10 ساله SPEI موسوم به شاخص استاندارد شده بارش، تبخیر و تعرق زاهدان نشان می دهد که مساحت تحت تأثیر خشکسالی این شهرستان به شکل خیره کننده ای کاهش یافته است طوری که هم شدت خشکسالی کاهش یافته و هم 23 درصد از محدوده درگیر دیگر دچار خشکسالی نیست.

وی افزود: علاوه بر زاهدان بخش اندکی از مساحت شهرستان های ایرانشهر، چابهار، خاش، سراوان، میرجاوه، نیمروز و هامون نیز از خشکسالی خارج شده است که مقدار آن بسیار ناچیز است و تنها 2300 کیلومتر مربع از مساحت استان را دربر می گیرد.

رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگرچه حدود 8500 کیلومتر مربع از مساحت زاهدان و 2300 کیلومتر مربع از هفت شهرستان دیگر از خشکسالی خارج شده اما هنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 درصد از مساحت زاهدان از خشکسالی خارج شد

23 درصد از مساحت زاهدان از خشکسالی خارج شد