مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 10:202020-07-08فرهنگي

حفاری های غیرمجاز، قلعه تاریخی شهراب را ناقص کرده است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: حفاری های غیرمجاز در محوطه های قلعه تاریخی روستای شهراب، ضلع غربی آن را به طور کامل تخریب و به نوعی ناقص کرده است.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: حفاری های غیرمجاز در محوطه های قلعه تاریخی روستای شهراب، ضلع غربی آن را به طور کامل تخریب و به نوعی ناقص کرده است.

مهدی مشهدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال 91 اداره میراث فرهنگی اردستان با صدور نامه ای قلعه تاریخی روستای شهراب در بخش زواره اردستان را مخروبه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال های اخیر ساختمان اصلی این قلعه تاریخی و اطراف آن به یک زباله دانی تبدیل شده بود، گفت: اقدامی که مالکان به تازگی انجام دادند برای رفع خطرات احتمالی و جمع آوری زباله ها و همچنین جلوگیری از حفاری های غیرمجاز، اقدام به خاک برداری برای عملیات فنس کشی محدوده قلعه کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه اقدامات مالکان برای رفع خطرات و جمع آوری زباله ها همراه با تخریب دیواره های باغ های اطراف قلعه بوده است، گفت: این اقدامات به اصل بنا ضربه نزده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری های غیرمجاز، قلعه تاریخی شهراب را ناقص کرده است

حفاری های غیرمجاز، قلعه تاریخی شهراب را ناقص کرده است