مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 02:552020-07-08اقتصادي

هزینه ناکارآمدی تامین اجتماعی را تولیدی ها می پردازند


سازمان تامین اجتماعی می تواند با جایگزینی حق بیمه قرارداد با روش های نوین نظارتی ضمن کاهش فشار به تولید کنندگان نقش خود را در جهش تولید ایفا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از مهر، سازمان تأمین اجتماعی از سازمان‌های قدیمی و پر سابقه کشور است که امروزه زندگی بسیاری از مردم را با خود گره زده است.

از پرداخت مستمری بازنشستگان تا پرداخت هزینه درمانی کارگران تحت پوشش و… در کنار فواید آن، بروز برخی قوانین دست و پا گیر که زمان تصویب آن به قبل از انقلاب اسلامی باز می‌گردد، به مانعی سر راه تولید قرار گرفته که با اصلاح آن می‌توان جهش تولید را تسهیل نمود.

در این باره مهدی محمودی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تأمین اجتماعی همواره یکی از مشکلات اساسی تولید کننده‌ها در پایش کسب و کارها است.

سازمان تأمین اجتماعی، سازمانی است که پولی به عنوان حق بیمه از تولید کننده می‌گیرد و در قبال آن پول باید کارگرها را بیمه کرده و به آنها خدمات ارائه کند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تأمین اجتماعی، تولید کننده موظف است معادل 23 درصد حقوق کارگر را از درآمد کارگاه و 7 درصد را از حقوق کارگر به عنوان حق بیمه پرداخت کند و جمعاً ماهیانه معادل 30 درصد حقوق کارگر را به حساب تأمین اجتماعی بریزد که به لیست ماهیانه معروف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه ناکارآمدی تامین اجتماعی را تولیدی ها می پردازند

هزینه ناکارآمدی تامین اجتماعی را تولیدی ها می پردازند