مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 03:252020-07-09اجتماعي

سوختن زاگرس کار طبیعت نیست


حالا سوختن جنگل‌های زاگرس خبر جدیدی نیست، حالا کوه دیل سوخته، خاییز، مره‌خیل، کوه سیاه در نقاط دیگر کشور در حال تکرار است، جان هفت نفر را گرفته و هنوز پایانی بر این آتش‌ها نیست و البته، هنوز اوج روزهای گرم سال در راه است.

«بهمن ایزدی» را به کویر و لوت می‌شناسند، اما او علاوه بر اینکه محقق بیابان است، مدیریت کانون سبز فارس و گنجه پشتیبان زیست‌بوم ایران را نیز به عهده دارد و حالا در گفت‌وگو با «اعتماد» از حریق‌هایی می‌گوید که نمی‌توان به سادگی آنها را به تغییرات اقلیمی نسبت داد.

گزارش زیر حاصل گفت‌وگوی تفصیلی با این بیابان‌شناس کهنه‌کار است، درد از دست ‌دادن دوست و همکار در آتش‌سوزی و درد سوختن تک‌تک درختان زاگرس بر این گزارش سنگینی می‌کند، با این حال ایزدی همچنان امیدوار است که با وجود نیروهای مردمی که «آبروداری» می‌کنند و برای نجات جنگل از جان خود می‌گذرند، بتوان با داشتن یک طرح اقدام ملی، زاگرس را از نابودی بیشتر نجات داد.

بسیاری از آتش‌ها عمدی بودند روایت ایزدی از آتش‌سوزی‌ جنگل‌های زاگرس، به ویژه آتش جنگل‌های گچساران که به مرگ «البرز زارعی» منجر شد، نشان از آن دارد که در برخی آتش‌سوزی‌ها عمدی در کار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوختن زاگرس کار طبیعت نیست

سوختن زاگرس کار طبیعت نیست