مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 09:352020-07-09فرهنگي

اتمام مرمت حمام تاریخی »گلشن» نهاوند


حمام تاریخی مرمت شده گلشن نهاوند با حضور مدیر کل میراث فرهنگی همدان افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نهاودن، ظهر امروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان و فرماندار  نهاوند حمام تاریخی گلشن که به تازگی مرمت آن انجام  شده است افتتاح گردید.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در آیین افتتاح این حمام به خبرنگار فارس گفت: حمام تاریخی گلشن از بناهای قدیمی با ستونهای سنگی و سقف قوسی شکل است که مربوط به دوره قاجاریه است.

محسن جانجان با بیان اینکه این حمام مدتها بدون فعالیت بوده و در حال تخریب بود افزود: با توجه به اینکه حمام گلشن به علت عدم فعالیت دررچند سال اخیر در حال تخریب بود لذا اداره میراث فرهنگی نهاوند به منظورحفظ این اثر تاریخی که به ثبت آثار ملی رسیده 150 میلیون تومان صرف مرمت کلی آن کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این مکان دارای مالک خصوصی است موافقت مالک برای واگذاری آن به بخش خصوصی برای فعالیت گردشگری جلب شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از مشارکت بخش خصوصی به منظور استفاده از فضای موجود به عنوان یک مکان گردشگری خبر داد و افزود: این مکان برای تبدیل به سفره خانه سنتی با سرمایه گذاری 200 میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار شد که مراحل آماده سازی آن زیر نظر میراث فرهنگی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام مرمت حمام تاریخی »گلشن» نهاوند

اتمام مرمت حمام تاریخی »گلشن» نهاوند