مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 04:252020-07-10سياسي

سوال بسیاری از بوسنیایی ها از ایرانی ها/ «تا حالا کجا بودید؟»


سوال بسیاری از بوسنیایی ها از ما ایرانی ها این بود که «تا حالا کجا بودید؟!» و این سوالی است که ما هم باید از خودمان بپرسیم.

- سوال بسیاری از بوسنیایی ها از ما ایرانی ها این بود که تا حالا کجا بودید؟! و این سوالی است که ما هم باید از خودمان بپرسیم.

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ-محمد صالح اصفهانی؛ فعال رسانه ای و عضو تشکل مردم نهاد طبیب مسیر همه ساله در چنین روزهایی، هزاران نفر از اقصی نقاط جهان در کشور بوسنی و هرزگوین گرد هم می آیند تا طی پیاده روی مارش میرا (به بوسنیایی یعنی راهپیمایی صلح) خود را به شهر سربرنیتسا برسانند و نهایتاً در روز 11 جولای، در یک گورستان - یا چنان که خود بوسنیایی ها میگویند؛ مزارستان - به شهدای آرمیده ادای احترام کنند.

اما داستان چیست؟ امسال بیست و پنجمین سالگرد نسل کشی سربرنیتسا در خلال جنگ بوسنی است؛ فاجعه ای که طی آن قریب ده هزار مسلمان غیرنظامی در عرض کمتر از یک هفته توسط صرب ها مظلومانه قتل عام و در گورهای دسته جمعی دفن شدند.

11 جولای 1995، نیروهای هلندی حافظ صلح که مطابق قطعنامه های سازمان ملل، امنیت شهر سربرنیتسا و دهها هزار آواره مسلمان ساکن آن را بر عهده داشتند، طی توافقی شهر و ساکنین آن را بدون درگیری به صرب ها تقدیم کردند و از شهر خارج شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوال بسیاری از بوسنیایی ها از ایرانی ها/ «تا حالا کجا بودید؟»

سوال بسیاری از بوسنیایی ها از ایرانی ها/ «تا حالا کجا بودید؟»