مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 08:102020-07-10بين الملل

گزینه های عراق برای مقابله با حملات ترکیه


سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی به گزینه های بغداد برای پایان دادن به عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک به جزییات گزینه های دولت و وزارت خارجه کشورش برای پایان دادن به عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق و خروج فوری نیروهای آن از مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق پرداخت.

وی در این باره گفت: عراق علی رغم محکوم کردت شدید این اقدامات یکجانبه بر حق خود برای پاسخ به آنها با مراجعه به شورای امنیت و برگزاری جلسه فوق العاده آن در این باره تأکید می کند.

الصحاف افزود: علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که دولت عراق خواستار نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در زمینه حق عراق برای دفاع از حاکمیت خود شود.

وی ادامه داد: همچنین ممکن است که دولت عراق همچنین به گزینه بسیج کردن تلاش های تمامی شرکا و دوستان حامی خود برای مطالبه حقش طبق قوانین بین المللی و توافقنامه های دیپلماتیک در این زمینه روی بیاورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق همچنین تأکید کرد: ما در وزارت خارجه همچنان بر ضرورت متوسل شدن به قوانین حسن همجواری میان دو شکور تأکید می کنیم، چراکه روابط تاریخی میان دو کشور و معیارهای دیگر در تقویم دولت و وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزینه های عراق برای مقابله با حملات ترکیه

گزینه های عراق برای مقابله با حملات ترکیه