مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 19:452020-07-10سياسي

بومی سازی حجاب در بام ایران


چقدر دردناک است، پوشش بانویی با چنین قدمت، در چنگال تهاجم فرنگی تکه تکه شود تا بی اصالت های بیگانه که شاید قدمت نام گرفتنشان حتی به یک صده هم نرسد تمدن هزار ساله زن بختیاری را با تهاجم فرهنگی به تاراج ببرند.

- یادداشت- صادق فرامرزی حجاب را می توان جزو لاینفک فرهنگ بومی، ملی مردم ایران دانست و این فرهنگ با آداب و رسوم ملی و محلی ایران درآمیخته، به طوری که رعایت آن و شدت حدود و پایبندی به معیارها و رفتارها و پیامدهای حجاب به عنوان فرهنگ طبقه اشراف و دربار در جامعه مطرح بوده و پیروی از این الگو برای زنان ایرانی تفاخر و شخصیت و ارزش به حساب می آمده و فرهنگ عدم رعایت حجاب و عدم شرم و حیا فرهنگ مردم طبقات بی فرهنگ و برده ها بوده است.

به دلیل اینکه فرهنگ بی حجابی از دربار و میان طبقه اشراف وقت رایج شد، موجب جاذبه آن بین عامه مردم شده که در کنار اجبار و زور حاکم کم کم به فرهنگ تبدیل شده است.

تا جایی که اطلاعات تاریخی و باستان شناختی وجود دارد باید گفت؛ که جامعه ایرانی چه از عصر بسیار کهن و باستانی خود، یعنی پیش از هخامنشیان و چه در دوره تاریخی خود، که از زمان هخامنشیان آغاز می شود، تا به امروز جامعه ای معتقد به پوشش و عفاف بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی حجاب در بام ایران

بومی سازی حجاب در بام ایران