مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 03:302020-07-11اقتصادي

ورود دومین محموله 2000 راسی بز مورسیا اسپانیایی به یزد


دومین محموله بز نژاد مورسیا گرانادا اسپانیایی به ظرفیت دو هزار رأس از طریق هوایی به یزد وارد و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی به سایت قرنطینه منتقل شد.

- ایسنا/یزد دومین محموله بز نژاد مورسیا گرانادا اسپانیایی به ظرفیت دو هزار رأس از طریق هوایی به یزد وارد و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی به سایت قرنطینه منتقل شد.

علی فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد از ورود دو هزار رأس بز مورسیا گرانادا تحت نظارت دامپزشکی از مقصد اسپانیا به یزد خبر داد و تصریح کرد: ورود این دام ها به منظور پرورش و با هدف بهبود ظرفیت تولید شیر در دام سبک، اشتغال زایی و تحقق شعار جهش تولید در استان است.

وی مزیت بزهای مورسیا نسبت به سایر بزها را تولید شیر زیاد همراه با درصد چربی و پروتیین بالا، چندقلوزایی، مقاوم بودن و سازگار بودن با اقلیم گرم و خشک استان یزد عنوان کرد و افزود: این گونه بز ضمن داشتن زایش غیرفصلی، جزو دام های جان سخت و کوچ رو است که می تواند در صورت مدیریت صحیح نژادی باعث تحول در توسعه اشتغال روستایی و اقتصاد مقاومتی در حوزه تولیدات دامی شود.

این مسئول با توجه به نظارت های بهداشتی، اعمال استانداردهای سخت گیرانه بهداشتی واردات دام به کشور توسط کشور اسپانیا، پاک بودن کشور اسپانیا از بسیاری از بیماری های واگیر دام و مشترک بین انسان و دام و سپری ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود دومین محموله 2000 راسی بز مورسیا اسپانیایی به یزد

ورود دومین محموله 2000 راسی بز مورسیا اسپانیایی به یزد