مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 05:302020-07-11فرهنگي

کتاب تأملی هیدگری در نظرگاه ابن سینا و طلایه داران عرفان خراسان


نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه 24 تیرماه به نقد و بررسی کتاب «هِرم هستی؛ تأملی هیدگری در نظرگاه ابن سینا و طلایه داران عرفان خراسان» اختصاص دارد.

- نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه 24 تیرماه به نقد و بررسی کتاب هِرم هستی؛ تأملی هیدگری در نظرگاه ابن سینا و طلایه داران عرفان خراسان اختصاص دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به تازگی کتاب هرم هستی نوشته مجتبی اعتمادی نیا به همت نشر آن سو منتشر شده است.

هِرم هستی نمایانگر نوعی طرح وجودشناختی سلسله مراتبی است که آدمیان طی قرن ها همواره نظر و عمل خود را بر اساس آن سامان داده و به لوازم منطقی و روان شناختی آن در عرصه فرهنگ و سیاست تن در داده اند.

اثر حاضر می کوشد با نگاهی انتقادی به نحوه تلقی سلسله مراتبی از وجود نزد ابن سینا، قابلیت های بی بدیل عرفان حوزه خراسان را در پی ریزی طرحی اصیل از وجود واکاوی نماید.

مؤلف در این اثر نشان می دهد که تفکر فلسفی به معنای متعارف آن، تن ها یکی از راه های تأمل در باب هستی و حقیقت آن است، حال آنکه اقبال شاعرانه به هستی و حقیقت آن که میراث عرفانی حوزه خراسان یکی از مصادیق آن به شمار می رود نیز یکی دیگر از راه های بدیل در این مسیر است؛ راهی که در آن می توان برخلاف رویکردهای موجودپژوهانه ای که وجود را پیوسته در زیر سایه یکی از موجودات مد نظر قرار می دهد، ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب تأملی هیدگری در نظرگاه ابن سینا و طلایه داران عرفان خراسان

کتاب تأملی هیدگری در نظرگاه ابن سینا و طلایه داران عرفان خراسان