مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 05:502020-07-11اقتصادي

مصرف سالانه نیم میلیون تن کیسه پلاستیکی در کشور


مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه سالانه در کشور ما نیم میلیون تن کیسه پلاستیکی مصرف می شود، - گفت: در حال حاضر پیش نویس لایحه کاهش مصرف پلاستیک در کشور تدوین و به کمیسیون زیربنایی دولت ارائه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ژیلا آقایی به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک اظهار کرد: طی قرن گذشته پلاستیک به دلیل سهل الوصول بودن وارد زندگی مردم شده است و در ابتدا هیچ کس تصور نمی کرد که این محصول بتواند تبدیل به معضلی برای محیط زیست و زمین شود.

تولید روزانه 58 هزار تن پسماند عادی در کشور وی با اشاره به اینکه امروز (11 جولای) به دلیل جلب توجه مردم جهان به آسیب های زیست محیطی مصرف پلاستیک روز جهانی بدون پلاستیک نامگذاری شده است، تصریح کرد: در کشور ما روزانه 58 هزار تن پسماند عادی تولید می شود که از این میزان بین 15 تا 20 درصد پسماند خشک قابل بازیافت است که تنها 9 درصد آن وارد چرخه بازیافت می شود.

کشور ما جزو 10 کشور اول مصرف کننده پلاستیک در جهان مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کشور ما جزو 10 کشور اول مصرف کننده پلاستیک در جهان است، گفت: هر ایرانی روزانه به طور متوسط سه کیسه پلاستیکی مصرف می کند که 96 درصد آن مستقیم وارد سطل های زباله م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سالانه نیم میلیون تن کیسه پلاستیکی در کشور

مصرف سالانه نیم میلیون تن کیسه پلاستیکی در کشور