مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 08:102020-07-11سياسي

اسراف؛ بزرگ ترین آفت جوامع اسلامی


اسراف، بزرگ ترین آفت جوامع اسلامی است.

- ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: اسراف، بزرگ ترین آفت جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مصادیق منکر و سنت های سیئه که پیامبر اکرم (ص) به شدت با آن مبارزه می کردند، مسئله اسراف بود.

وی با تاکید بر این که اسراف یکی از نمونه های آشکار حرکت های نابخردانه است، ادامه داد: عقل و وحی بر کاربرد امکانات در زمینه های مورد نیاز تاکید دارد و دور ریختن، هدر دادن و از بین بردن مواد لازم قابل استفاده را محکوم و ناپسند می داند و وجدان انسان از اسراف نفرت دارد.

رحیمی با بیان این که تنبلی ها، ناآگاهی ها، غفلت ها و رفاه زدگی ها است که زمینه را برای اسراف هموار می کند، افزود: اسراف همیشه و همه جا بر پیکر اخلاق، اقتصاد و سلامتی فرد و جامعه ضربه وارد می کند.

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی جامعه اسلامی که فشار استکبار برای تحمیل و تشدید فقر بر امت اسلام، هر چه بیشتر شده است، اسراف گناه کوچکی نیست، یادآور شد: اسراف در اموال شخصی گناه و در بیت المال مسلمین گناهی بزرگ تر است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: اسراف آن است که انسان مالش را از بین ببرد و به بدنش صدمه بزند ، گفت: ایشان در جای دیگری نیز فرمودند: کسی که آبی را از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسراف؛ بزرگ ترین آفت جوامع اسلامی

اسراف؛ بزرگ ترین آفت جوامع اسلامی