مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-11اقتصادي

زنجره مو به 30 درصد تاکستان های ابهر خسارت وارد کرد


30 درصد باغ های این شهرستان توسط آفت زنجره مو خسارت دیده است که این امر مراقبت های بیشتر کشاورزان را می طلبد.

- ایسنا/زنجان رییس جهادکشاورزی ابهر گفت: 30 درصد باغ های این شهرستان توسط آفت زنجره مو خسارت دیده است که این امر مراقبت های بیشتر کشاورزان را می طلبد.

مجید قزوینیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که زنجره مو از آفات مهم درختان است که گاهی تا 50 درصد به باغات خسارت وارد می کند، افزود: خسارت اصلی این آفت توسط پوره ها که از ریشه مو تغذیه می کند به محصول وارد می شود.

وی با بیان این که حشرات بالغ با تخم ریزی روی شاخه ها و قطع آوند موجب خسارت می شوند، تصریح کرد: علایم خسارت به شکل کاهش ارتفاع گیاه، اندازه و زردی برگ ها، کاهش شدید اندازه خوشه ها و حبه ها ظاهر می شود.

رییس جهادکشاورزی ابهر، با بیان این که از جمله بهترین راه های پیشگیری از خسارت این آفت، استفاده از ارقام مقاوم است، ادامه داد: از دیگر راهکارها در این زمینه می توان به تقویت گیاه به وسیله کودهای حیوانی و مخلوط کردن کود و خاک با هدف پوک شدن و سبکی خاک و نیز افزایش جذب آب در فصل پاییز و زمستان و صدمه به پوره ها (خفگی و سرمازدگی پوره ها)، هرس شاخه های آلوده به تخم در اواسط تیرماه، از بین بردن میزبان های وحشی آفت و سوزاندن آن ها، بیل زدن تابستانه و زمستانه با هدف تخریب دالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجره مو به 30 درصد تاکستان های ابهر خسارت وارد کرد

زنجره مو به 30 درصد تاکستان های ابهر خسارت وارد کرد