مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 11:502020-07-11بين الملل

درخواست استقرار ارتش عراق برای تامین امنیت گذرگاه مهران-زرباطیه


استاندار «واسط» عراق که گذرگاه مرزی مهران-زرباطیه از فرمانده کل نیروهای مسلح کشورش خواست به منظور تامین امنیت این گذرگاه هنگی از نیروهای ارتش را در آنجا مستقر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، استاندار استان واسط در شرق عراق که گذرگاه مهران-زرباطیه در مرز با ایران در این استان قرار دارد، از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست هنگی از نیروهای ارتش را برای تسلط و حفاظت از این گذرگاه اعزام کند.

گذرگاه مرزی تجاری- مسافری مهران-زرباطیه در 95 کیلومتری جنوب غرب شهر ایلام قرار دارد و مهم ترین و پرترددترین معبر مرزی میان ایران و عراق است.

المیاحی در بیانیه ای بر درخواست های قبلی برای اعزام یک هنگ ویژه از ارتش به منظور حفاظت از گذرگاه تا زمان باثبات شدن اوضاع در کشور تاکید کرد و گفت: شرایط امنیتی و بی ثباتی که کشور ما به طور کلی و به طور خاص استان واسط با آن روبه رو است، تسلط بر گذرگاه های مرزی و به خصوص گذرگاه زرباطیه که یکی از مهم ترین گذرگاه های مبادلات تجاری و تردد مسافرین است، بسیار ضروری کرده است تا حالا که گذرگاه به طور جزیی گشوده شده است، شاهد اتفاقات غیرقانونی و ناامنی مشابه موارد متعدد در گذشته نباشیم .

استاندار واسط گفت: موقعیت راهبردی گذرگاه زرباطیه مستلزم درمان برخی مشکلات و پیامدهایی است که می تواند با تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست استقرار ارتش عراق برای تامین امنیت گذرگاه مهران-زرباطیه

درخواست استقرار ارتش عراق برای تامین امنیت گذرگاه مهران-زرباطیه