مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 20:002020-07-11فرهنگي

خطری که ادبیات را تهدید می کند


نشر بنگاه اقتصادی و فرهنگی است و زمانی که وضعیت اقتصادی نشر آشفته می شود ناشران به سمت تولید بیشتر کتاب های عامه پسند می روند و این خطر ادبیات را تهدید می کند.

- شهریار عباسی می گوید: نشر بنگاه اقتصادی و فرهنگی است و زمانی که وضعیت اقتصادی نشر آشفته می شود ناشران به سمت تولید بیشتر کتاب های عامه پسند می روند و این خطر ادبیات را تهدید می کند.

این نویسنده و مدرس داستان نویسی در گفت وگو با ایسنا درباره ویژگی های رمان های عامه پسند و پرفروش و این که آیا لزوما یکی هستند و یا گاهی با هم اشتباه گرفته می شوند، با بیان این که تعریف دقیقی از ادبیات عامه پسند وجود ندارد و برای تبیین موضوع باید آن را تعریف کنیم، اظهار کرد: رمان عامه پسند به کتاب هایی گفته می شود که افرادی که در لایه های میانی و پایینی جامعه قرار دارند، می توانند این ها را بخوانند.

معمولا این افراد تعداد بیشتری از جمعیت یک کشور و حتی جهان را تشکیل می دهند و فروش کتاب های عامه پسند به این موضوع بر می گردد.

او افزود: فی نفسه کاری پرفروش می شود که مردم بیشتری با آن ارتباط برقرار کنند اما این به معنای بد بودن کتاب نیست.

آنچه به عنوان ادبیات عامه پسند شناخته می شود کتاب هایی است که ارزش ادبی و هنری کمتری دارد و از نظر ساختاری، زبان، تکنیک ادبی و جهان بینی دچار ضعف است و در سطح پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطری که ادبیات را تهدید می کند

خطری که ادبیات را تهدید می کند