مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 02:302020-07-11اقتصادي

اشتغال 30 نهاوندی در رشته احیاء شده نخ ریسی


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: در فاز دوم رشته احیاء شده نخ ریسی سنتی در روستای ده موسی بخش خزل شهرستان نهاوند 30 نفر مشغول به کار شدند.

- ایسنا/همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: در فاز دوم رشته احیاء شده نخ ریسی سنتی در روستای ده موسی بخش خزل شهرستان نهاوند 30 نفر مشغول به کار شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، هاشم مظاهری گفت: شاخه های متعددی از صنایع دستی همدان در گذشته از رونق خاصی در کشور و حتی جهان برخوردار بوده اند این در حالیست که امروزه برخی از رشته های این صنعت در استان به فراموشی سپرده شده و به تبع آن مشکلات اشتغال گریبان علاقه مندان به آن را گرفته است.

وی توضیح داد: در سال های اخیر و فارغ از گرانی های سرسام آور تولید، صنایع دستی تقریباً کم هزینه و در عین حال پردرآمد بوده است و از سویی به علت وجود قومیت ها و روستاهای فراوان، افراد زیادی در استان همدان به صنایع دستی روی آورده اند.

مظاهری اضافه کرد: صنعت صنایع دستی، به لحاظ زیبایی، جذابیت و لطافت هایی که از نظر هنری و فرهنگی دارد، همواره مورد توجه گردشگران بوده است به طوریکه در گردشگری نقش اصلی را ایفا می کند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال 30 نهاوندی در رشته احیاء شده نخ ریسی

اشتغال 30 نهاوندی در رشته احیاء شده نخ ریسی