مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 11:052020-07-12بين الملل

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه آلمان با همتای عراقی


وزیر خارجه آلمان در تماس تلفنی با همتای عراقی خود روابط دوجانبه، تحولات سوریه و حذف نام عراق از فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در تماس تلفنی با فؤاد حسین همتای عراقی خود روابط دوجانبه و چشم انداز ارتقای روابط دو کشور را بررسی کرد.

وزیر خارجه عراق در این گفت وگوی تلفنی بر علاقه مندی کشورش برای تقویت همکاری دوجانبه با برلین در زمینه های مختلف تأکید کرد و از اینکه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا به آلمان محول شده است، به همتای آلمانی خود تبریک گفت و تمایل کشورش برای توسعه روابط با اروپا را مورد تأکید قرار داد.

طبق بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت خارجه عراق، حسین همچنین از همتای آلمانی خود برای تشدید تلاش ها در جهت حذف نام عراق از فهرست کشورهای پر خطر در پولشویی و تأمین مالی تروریسم درخواست کرد.

وزیر خارجه آلمان نیز با اشاره به اینکه ریاست نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در هفته آینده را بر عهده خواهد داشت، تأکید کرد که بنا به درخواست عراق نهایت تلاش خود را در زمینه فوق بکار خواهد بست.

دو طرف همچنین به بررسی پرونده اقتصادی و همکاری های دوجانبه عراق و آلمان در این زمینه پرداختند و وزیر خارجه عراق گفت که درِ بازارهای عراق ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه آلمان با همتای عراقی

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه آلمان با همتای عراقی