مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 02:402020-07-12اقتصادي

توسعه سطح زیرکشت و تولید گیاهان روغنی نیازمند تحقیقات به نژادی است


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: توسعه سطح زیرکشت و تولید گیاهان روغنی نیازمند تحقیقات به نژادی و به زراعی است.

- ایسنا/لرستان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: توسعه سطح زیرکشت و تولید گیاهان روغنی نیازمند تحقیقات به نژادی و به زراعی است.

کریم خادمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گیاهان روغنی به عنوان منبع چربی های اشباع نشده خاطر بخش بزرگی از روغن مصرفی انسان را تامین کنند و در سلامتی انسان نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: توسعه سطح زیر کشت و تولید این محصول در کشور نیازمند تحقیقات به نژادی و به زراعی بوده تا ارقام مختلف برای شرایط آب و هوایی معتدل و خنک که در اغلب نقاط کشور وجود دارد، تولید شده و نیازهای رشدی آن مشخص شود.

خادمی افزود: موثر در رشد گیاه کلزا به آن واکنش نشان می دهد که از طریق تغییر فاصله بین ردیف ها و فاصله بین بوته ها بر روی ردیف در واحد سطح تنظیم می شود.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطر نشان کرد: کلزا در تناوب هر محصولی که اجازه تهیه بستر مناسب بذر را داده و از توسعه عوامل بیماری زای خاک زی جلوگیری کند، رشد می کند.

وی یادآور شد: وابستگی شدید کشور به واردات دانه های روغنی، کنجاله و روغن بسیار زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه سطح زیرکشت و تولید گیاهان روغنی نیازمند تحقیقات به نژادی است

توسعه سطح زیرکشت و تولید گیاهان روغنی نیازمند تحقیقات به نژادی است