مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 06:552020-07-13اقتصادي

کوپنی کردن کالاهای اساسی بخشی از منابع کشور را تلف می کند


سیاست کوپنی کردن کالاهای اساسی قطعاً بخشی از منابع کشور را تلف می کند و مشکلات دیگری را در اقتصاد به وجود می آورد.

- ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس گفت: سیاست کوپنی کردن کالاهای اساسی قطعاً بخشی از منابع کشور را تلف می کند و مشکلات دیگری را در اقتصاد به وجود می آورد.

علی بختیار در گفت وگو با ایسنا در خصوص مطرح شدن بحث کوپنی کردن کالاهای اساسی در مجلس و توزیع کالاها به شکل کوپنی، اظهار کرد: امروز کشور شرایط سختی دارد و دولت و مجلس برای اداره کشور مضیقه فراوانی از باب کمبود درآمدهای دولت دارند.

همچنین دولت با مشکل کرونا و حوادث طبیعی نیز مواجه است و در واقع این عوامل کار را سخت کرده و علت اصلی نقدینگی در کشور کسری درآمدهای دولت است.

وی افزود: نقدینگی یا از طریق سیستم بانکی یا از طریق بورس ایجاد می شود و پایه پولی را تحت تأثیر قرار داده و به همین دلیل نرخ ارز به شکل فاجعه آمیزی بالا رفته و افزایش نرخ تورم مردم را در تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل کرده و معیشت را سخت کرده است.

این نماینده سابق مجلس با طرح این پرسش که آیا راهکار تأمین کالاهای اساسی مردم با طرحی که مجلس ارائه کرده کوپنی کردن این کالاها است؟ تصریح کرد: معتقدم خیر، این راهکار درست نیست، بلکه باید بتوانیم مشکل تورم و پایه پولی کشور را حل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوپنی کردن کالاهای اساسی بخشی از منابع کشور را تلف می کند

کوپنی کردن کالاهای اساسی بخشی از منابع کشور را تلف می کند