مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 08:202020-07-13اجتماعي

طبیعت ارتفاعات روستای مزرعه و قلعه شیور


44ارتفاعات بکر و دیدنی روستای مزرعه و کوه شیور در شمالی ترین نقطه شهرستان اهر با ارتفاع بیش از 2000 متر و با قله 2650 متر شیور در فاصله 20 کیلومتری از اهر در جهت شرقی - غربی کشیده شده اند، منطقه گردشگری ارتفاعات روستای مزرعه و قله شیور علاوه بر داشتن مراتع، مزارع، ییلاقات عشایری، عشایر چلبیانلو و روستاهای( آی پیرزن، مزرعه، جوبند، حاج علی بیگ کندی، زندآباد، انجرد و لامان )، مکانی بکر و طبیعی با چشمه های گوارا که مهمترین آن ها سویوخ بولاق و چوئوش گولی ، است، دارای حیات وحش طبیعی، پوشش گیاهی مختلف با گیاهان دارویی و بوته ها و درختان نیمه جنگلی است.

منطقه گردشگری و بکر کوه شیور با داشتن دو قله سر بلند شبیه گوش خرگوش و یک قله کوچک در کنار این دو قله به مانند دیواری عظیم زمین های پست و بلند شمال و جنوب را از هم جدا کرده است.

کوه شیور از قدیم بسیار مورد توجه بوده و به عنوان موزه زمین شناسی از جمله کوه های غنی از معادن مس و سنگهای باتولیتی و غیره که در سالهای اخیر معدن مس انجرد مراحل کشف و استخراج مس را در این مکان زیبا و بکر آغاز کرده است را شامل می شود.

در افسانه های محلی آمده است که دو قله شیور دختر و پسری عاشق هم بوده اند که توسط جادوگر کینه توز طلسم و به سنگ تبدیل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبیعت ارتفاعات روستای مزرعه و قلعه شیور

طبیعت ارتفاعات روستای مزرعه و قلعه شیور